ინტეგრირებული გაკვეთილი
ინტეგრირებული
გაკვეთილის
თემა
|
ვაჟა-ფშაველას
,, შვლის ნუკრის ნაანბობი“
|
საგანი/საგნები
|
ქართული
ენა და ლიტერატურა
ბუნება
|
მასწავლებელი/მასწავლებლები
|
ქართული
ლენა
კაპატაძე
ბუნება
მარინე
მატარაძე
|
სწავლების
საფეხური/კლასი
|
დაწყებითი
მე-6
კლასი
|
მოსწავლეთა
რაოდენობა
|
8, სსმ მოსწავლე არ გვყავს
|
გაკვეთილი
ს
ჩატარების
დრო
|
29.03.2018
|
ეროვნული
სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
|
ქართული
ქართ. VI.
5. მოსწავლეს
შეუძლია დისკუსიაში მონაწილეობის ჯგუფური და ინდივიდუალური სტრატეგიების ეფექტურად გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· იყენებს მოცემულ კულტურულ გარემოში მოქმედ წესებს, ეტიკეტურ ნორმებსა და შესაბამის სტრატეგიებს ამა თუ იმ თემის პრეზენტაციის, დისკუსიის, კამათის დროს და კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით აზრის გამოთქმისას;
;
A
·
ქართ. VI.
7. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების წაკითხვა და გაგება-გაანალიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ამოიცნობს ტექსტის საკომუნიკაციო სიტუაციას (მიზანს, ავტორს, ადრესატს);
· ახალ ინფორმაციას აკავშირებს არსებულ ცოდნასთან და გამოცდილებასთან;
· ამოიცნობს და ერთმანეთთან აკავშირებს ტექსტში არსებულ სხვადასხვა სახის ინფორმაციას;
ქართ. VI.
15. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა სახის მიზნობრივი ტექსტის დამოუკიდებლად შექმნა. იყენებს სხვადასხვა დამხმარე საშუალებას (სინონიმურ განმარტებებს, სიტყვათშეხამებებს, მყარ შესიტყვებებს, ფრაზეოლოგიზმებს; მუშაობს ლექსიკო- ნზე...
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· წერს სხვადასხვაგვარ თხზულებას, ინფორმაციულ ტექსტს სპეციალური ტერმინოლოგიის გამოყე- ნებით;
· ავლენს ფაქტისადმი (მოვლენისადმი) საკუთარ დამოკიდებულებას; ახერხებს მის ემოციურ შეფასებას შესაფერისად შერჩეული ლექსიკური და გრამატიკული საშუალებების გამოყენებით;
· საჭირო ენობრივი მასალის მოსაძიებლად
ბუნებისმეტყვეკება
ბუნ.VI.10.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსდაცვითი ღონისძიებების გატარება, მათი მნიშვნელობის აღწერა და დასაბუთება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აღწერს ბუნებაში ადამიანის უხეში ჩარევით (მაგ., ტყეების ჩეხვა, არასწორი მორწყვა, წყლისა და ნიადაგის დაბინძურება) გამოწვეულ უარყოფით შედეგებს, აყალიბებს საკუთარ მოსაზრებებს მათი თავიდან აცილების საშუალებებზე;
·
ასახელებს
ბიოლოგიურ
ინდიკატორებს
(მაგ. მღიერები, წყალმცენარეები);
·
ჩამოთვლის
საქართველოში
არსებულ დაცულ ტერიტორიებს და საუბრობს მათ მნიშვნელობაზე;
·
იყენებს სხვადასხვა წყაროს (მაგ. საქართველოს წითელი ნუსხა, წითელი წიგნი) დაცული ობიექტების შესახებ ინფორმაციის შესაგროვებლად და მონაწილეობს გარემოსდაცვითი იდეების პოპულარიზაციაში;
·
გამოხატავს
საკუთარ დამოკიდებულებას ბუნებრივი რესურსების უკანონო გამოყენების მიმართ სააგიტაციო პლაკატების და ბუკლეტების საშუალებით.
|
გაკვეთილის
მიზანი/მიზნები
|
ვაჟა-ფშაველას
შემოქმედების ზოგიერთი
დეტალის გაცნობა.
გამომეტყველებითი
კითხვის განვითარება.
ლექსიკური მარაგის გამდიდრდებ.
მხატვრული ტექსტის გაგება- გააზრება.
მხატვრული საშვალებების ამოცნობა.
პერსონჟტა
დახასიათება
ბუნების მშვენიერების აღქმა
ბუნების
დაცვის უნარის განვითარება
|
|
|
წინარე
ცოდნა
|
ქართულში
იციან
ვაჟა-ფშაველას :
ბიოგრაფია
ლექსები
მოთხრობები
ბუნებაში: იციან:
რა სარგებლობა მოაქვს ბუნებას
ადამიანისთვის და როგორ უნდა დავიცბათ იგი
|
გაკვეთილის
მნიშვნელობა / აქტუალობა
|
ეს გაკვეთლი ხელს შეუწყოფს ცოდნის
ინტეგრირებას, მაღალი სააზროვნო უნარ-ჩვევების განვითარებას, წინა ცოდნაზე ახალი
ცოდნის აგებას, ცოდნის გამთლიანებას, შეძენილი ცოდნისა და უნარების ერთი
სფეროდან მეორეში გადატანას - ტრანსფერს.
მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას.
|
საკლასო
მენეჯმენტი
|
კლასი გაყოფილია ორ ჯგუფად. თითოეულ ჯგუფს ეძლევა თავისი ნომერი. ჯგუფი ირჩევს ლიდერს, რომელიც წარმოადგენს ნამუშევრებს დამსწრე საზოგადოების წინაშე.
პრეზენტაციისათვის დრო წინასწარ არის გათვლილი.მასწავლებელი ასრულებს დამკვირვებლისა და გეზისმიმცემის როლს.
|
რესურსები
|
ვიდეოგადამღები
,ფოტოაპარატი, პროექტორი , საწერ- კალამი სახელმძღვანელო, კომპიუტერი,
,,მარკერი“...
|
გაკვეთილის
ჩასატარებლად საჭირო დრო
|
45
წუთი
|
აქტივობები
|
A-ფაზა- გამოწვება
მასწავლებელი ესალმება კლასს.
ამოწმებს მოსწავლეთა დასწრებას
აცნობს გაკვეთილის თემას/მიზნებს
ამაღლებს მოტივაციას
ამოწმებს საშინაო დავალებას
ააქტიურებს წინარე ცოდნას
( 8 წუთი )
|
პრეზენტაცია
,,მე ვსვამ კითხვებს შენ პასუხობ.“
ჯგუფური
მუშაობა
დისკუსია
.
,,პირამიდა“
|
B ფაზა სიღრმისეული
წვდომა
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“
(პრეზენტაციას აკეთებს მოსწავლეები, რადგან
საკლასო ოთახის შებრუნებული სტილის გაკვეთილი
გვაქვს, სახლში მომზადებული ტექსტის გაკვეთილზე გაგება- გააზრება)
პრეზენტაცია მოსწავლეებს ეხმარება, მეტი
შეიტყონ მონოლოგის ჟანრისა და სტილის ტექსტების
შესახებ. ასევე,
შეაფასონ საკუთარი შესაძლებლობები, რამდენად
შეუძლიათ, ზეპირად გადმოსცენ წაკითხშულით აღძრული განცდები, შთაბეჭდილებები.
აქტივობის შედეგი: პრეზენტაციის უნარის
განვითარება, ტექსტის ღრმად და საფუძვლიანად დამახსოვრება, ნასწავლის
ყოფა-ცხოვრებაში გამოყენება.
შეფასდება პრეზენტაციის უნარი.
8 წუთი
აქტივობის მიზანს წრმოდგენს ,,შვლისნუკრის
ნაამბობის“ გარშემო დროის მოკლე მონაკვეთში, რაც შეიძლება მეტი კითხვების
მოფიქრება.
აქტივობის აღწერა: ერთი მოსწავლე
იფიქრებს კითხვებს ტექსტიდან, მეორე პასუხობს, მეორე მოიფიქრებს პირველი
პასუხბს....
აქტივობის შედეგად განუვითარდებათ ლოგიკური
კითხვის მოფიქრების და ლაკონური პასუხის გაცემის უნარი.
შეფასდება თუ როგორ ახერხებს მოსწავლე
ტექსტის ირგვლივ კითხვების გენერირებას.
8 წუთი
ჯგუფური მუშაობა
მასწავლებელი კლასს ყოფს ორ ჯგუფად, ერთ
ჯგუფს ავალებს შვლის ნუკრის დახასიათებას, მონადირის დასიათებას. მეორე ჯგუფს -ამოწერონ
უცხო სიტყვები, მხატვრული ხერხები
ამ აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა
სიღრმისეუკად გაიაზრონ ტექსტი, შეძლონ პერსონაჟთა ხასიათისა და თვისებების
ამოცნობა, გაიმდიდრონ ლექსიკური მარაგი.
შეფასდება თანამშრომლობის უნარი
6
წუთი
ბუნების
მასწავლებლის ექსკურსი
დისკუსია
ვმართავთ დისკუსიას იმის შესახებ,თუ რა ურთიერთკავშირია ცხოველებს, ფრინველებს, ადამიანებსა და ტყეს შორის; იარსებებს, თუ ვერ იარესბებს ცხოველებისა და ფრინველების გარეშე ტყე, ან პირიქით, ისინი ტყის გარეშე. მოსწავლეები
ლოგიკური მსჯელობის საფუძველზე დაინახავენ მათ შორის ძლიერი ურთიერთკავშირის
არსებობას: შეთანხმდნენ, იმისათვის, რომ არ განადგურდეს ტყე, გონივრულად უნდა
გამოვიყენოთ ტყის რესურსი და გავუფრთხილდეთ მას. გავუფრთხილდეთ ტყის ბინადრებს ,
შევიბრალოთ პატარა არსებები ისინი ჩვენი მშვენება და სილამაზეა!
7 წუთი
Cფაზა-რეფლექსია
ეს აქტივობა მოსწავლეებისაგან მოითხოვს ,, შვლისნუკრის ნაამბობის“ (მთლიანი
ტესტის ) შეჯამებას.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ
მოთხრობის მთავარი სათქმელის დანახვას, ტექსტში დასმული პრობლემის
ჩამოყალიბებას, დაინახავენ, როგრ ხდება დასმული პრობლემის გადაწყვეტა.
რესურსები: სქემა საწერ კლქმი,
სახელმძღვანელო.
აქტივობის
აღწერა:
1. დაწერეთ ნაწარმოების მთავარი
გმირის სახელი.
2. ორი სიტყვით აღწერეთ ეს გმირი.
3. სამი სიტყვით აღწერეთ მოქმედების
დრო და ადგილი
4. ოთხი სიტყვით დაწერეთ ნაწარმოებში
დასმული პრობლემის შესხებ.
5. ხუთი სიტყვით აღწერეთ ერთი ეპიზოდი
ნაწარმოებიდან.
6. ექვსი სიტყვით აღწერეთ მეორე
ეპიზოდი ნაწარმოებიდან.
6 წუთი
|
შეფასება
|
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
1 წუთი
|
საშინაო
დავალება
|
საშინაო
დავალება
ქართული
დაეხმარეთ
ობლად დარჩენილ შვლის ნუკრს,
მისწერეთ
პოზიტიური წერილი (ელექტრონული
ბუნება
შევასრულებთ
სახელმძღვანელოში მოცემულ სავარჯიშოებს.
1 წუთი
|
ჯგუფური მუშაობის
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის
მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა კარგია
|
ჯგუფის მუშაობა
წარმატებულია
|
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა
წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა
ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ
უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ,
ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ
ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის
მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად
ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ
მოყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ
ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ
გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს
დროის ლიმიტი
|
ლიდერის
როლი
|
ლიდერი მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ლიდერი
ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
|
ლიდერი
ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას,
ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს გამართული
ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით,
ხმით)
|
2
|
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად
პასუხობს განსხვავებულ აზრს
|
2
|
რეფლექლია
გადავწყვიტე დამეგეგმა სამოდელო
გაკვეთილი, რომელიც მოსწავლეებს განუვითარებდა საგანთა
შორის კავშირის დამყარების უნარს აგრეთვე -
კითხვის, ანალიზის, კომპიუტერში მუშაობის, ტექსტის
გაგება-გააზრების, გაწერილ დროში მუშაობის, პრეზენტაციის, თნამშრომლობის
უნარებს.
გაკვეთიის გეგმით გათვალისწინებული
ყველა აქტივობა (სარეზერვო აქტივობის ჩათვლით) განვახორციელე. აქედან
გამომდინარე ვთვლი, რომ მიზანს მივაღწიე. ამ გაკვეთილის
ჩატარებამ შემძინა გარკვეული გამოცდილება. დავრწმუნდი, რომ
შემიძლია მოსწავლეებს შევთავაზო საინტერესო, მრავალფეროვანი
აქტივობებით გამდიდრებული გაკვეთილი.
დაგეგმილმა აქტივობებმა
გაზარდა მოსწავლეთა მოტივაცია
და ჩარულობა,
სასწავლო პროცესი გახადა
მოსწავლეზე უფრო მეტად ორიერტირებული, რადგან მოსწავლეებს მივეცი
საშუალება გამოევლინათ საკუთარი ნიჭი და შესაძლებლობა.
ვფიქრობ, სასწავლო პროცესის გაუმჯობესებას ხელს შეუწყობს
ასეთი გაკვეთილები.
დრო გავანაწილე მიზნობრივად და სრულად.
ამავე გაკვეთილის ხელმეორედ ჩატარების შემთხვევაში
უფრო მეტ ყურადღებას მივაქცევდი ჩემ არავერბალურ კომუნიკაციას (სხეულის ენას). საბოლოო
ჯამში შედეგით კმაყოფილი დავრჩი. ბავშვებიც მოტივირებულია და სურვილი აქვთ ხშირად ჩავატაროთ
მსგავსი გაკვეთილები.
No comments:
Post a Comment