მხატვრული კითხვის წრე
საწრეო მუშაობის დაარსების ინიციატორი არის:
1. ადმინისტრაცია.
2. საგნობრივი კათედრა.
3. ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
ლენა კაპატაძე.
მხატვული კითხვის
წრე შეიქმნა 2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში, საწრეო მუშაობაში ჩართულია მე-5
- მე-6 კლასის მოსწავლეები.
წრის წევრები:
1.
ბარაქაძე ლიზი
2.
ბუაძე მარიამი
3.
ერემეიშვილი გივი
4.
ერემეიშვილი ნოდარი
5.
კაპატაძე თამარი
6.
ძიმისტარიშვილი მარიამი
7.
თოდუა მარიამი
8.
ხუხუა ნია
9.
ნაცვააძე თემო
10.
ჭოხონელიძე ნიკოლოზი
სესია ტარდება კვირაში ერთხელ, ხუთშაბათს, დასაწყისი
14 საათზე, მუშაობის ხანგრძლივობა 1 საათი.
სამოქმედო გეგმა წინასწარ არის გაწერილი, წრის
მუშაობა მიზნად ისახავს ლიტერატურის თეორიის, მართლწერისა და მართლმეტყველების საკითხების
საფუძვლიან შესწავლას. ასევე,მხატვრული ტექსტების , ლექსების, იდიომების, აფორიზმების...
დასწავლას/გაგება გააზრებას, პოეტისა და მწერლის ჩანაფიქრის ამოცნობას.
მხატვრული ლიტერატურის წრის დანიშნულებაა, მოსწავლეებმა
შეაფასონ საკუთარი შესაძლებლობები, მეტი შეიტყონ სხვადასხვა ჟანრის, ტიპის სტილის ტექსტების შესახებ.წარმოაჩინონ საკუთარი
უნარები, მოიძიონ იფორმაცია და გადასცცენ სხვებს. შეთხზან საინტერესო ამბები, წარმოადგინონ
პრეზენტაციები.
კურსის მიზანია, მოსწავლეებში გამომეტყველებითი
კითხვის უნარების განვითარება.
რაც გულისხმობს : ინტონაცია-ჟესტიკულაციის, მახვილის, რითმის, რიტმის,
პაუზის და სზვა მხატვრუი გამომსახველობითი
საშვალებების შესწავლას და გამოყენებას .
ლიტერატურის ცოდნა ინტელექტია, ლიტერატურის სიყვარული
კი სულიერი სიღრმე, ჩვენი მიზანია, ბავშვებს ცოდნაც მივცეთ და წიგნიც შევაყვაროთ. მოსწავლეები
გაეცნობიან ქართულ და მსოფლიო საბავშო ლიტერატურას, მიიღებენ თეორიულ ცოდნას
ლიტერატურული ჟანრების შესახებ, განუვითარდებათ მხატვრული კითხვის და წაკითხულის
გააზრების უნარები, გაუმდიდრდებათ ლექსიკური მარაგი, გაუუმჯობესდებათ მეტყვყლების კულტურა.
საწრეო
მუშაობის მიზანია:
· მოსწავლეთა
ცოდნის გაღრმავება.
· შემოქმედებითი
უნარების წარმოჩენა და განვითარება.
· გამომეტყველებითი
კითხვის უნარის განვითარება.
· ტექსტის
ანალიზის უნარის განვითარება.
· ტექსტის
გაგება-გააზრებისა და ანალიზის უნარის განვითარება.
· ცნობიერების
ამაღლება.
· მართლწერისა
და მართლმეტყველების საკითხების საფუძვლიანი შესწავლა.
· ლექსიკური
მარაგის გამდიდრება.
· ინფორმაცის მოძიება და გადაცემა.
· ამბების
შეთხზვა.
· დღიურების
წარმოება.
· რესურსების
შექმნა (ისტ-ის გამოყენებით).
მოსალოდნელი
შედეგები
წრის წევრები
სესიების შემდეგ შეძლებენ:
· მართლწერასა
და მართლმეტყველებას.
· სხვადასხვა
ჟანრის მხატვრული ტექსტების წაკითხვას, მოსმენას და საკუთარი აზრის ჩამოყალიბებას.
· გამომეტყველებით
კითხვას.
· ლიტერატურული
გმირების გაცოცხლებას.
· პერსონაჟთა
გრძნობების ემოციების და საქციელის გაგებას.
· დიალოგში
მონაწილეობას.
· წაკითხული
ტექსტის გააზრებას.
· აზრის
მწყობრად, დალაგებულად გადმოცემას.
· ტექსტიდან
ძირითადი საკითხების, საკვანძო სიტყვების გამოყოფას.
· დაეუფლებიან
მხატვრული კიტხვის ელემენტებს.
· პოეზის
საღამოების მოწყობას.
ლიტერატურა
· საბავშვო
მოთხრობები: ნ. დუმბაძის, რ. ინანისშვილის, მ. ტვენის ....
· იგავ
არაკები: სულხან-საბა ორბელიანის, ა. წერეთელს, ი. კრილოვის ....
· ზღაპრები:
შალ პეროს, ძმები გრიმების, ეზოპეს, ხალხური ...
· ენის
გასატეხები.
· იდიომები.
· აფორიზმები.
· ლექსები.
· გამოცანები.
გეგმა
· საწრეო
მუშაობის ფუნქციისა და მიზნების გაცნობა.
· მხატვრულ-პოეტური
გამომსახველობითი საშუალებები და მათი ფუნქციები.
· მახვილი,
მახვილის ფუნქცია.
· რითმა,
რიტმი და მათი სახეები.
· ინტონაციის,
მიმიკისა და ჟესტიკულაციის ადეკვატურად გამოყენება.
· ლიტერატურული გმირების გაცოცხლება.
· ლიტერატურული გმირების გაცოცხლება.
· საინტერესო
ამბების შეთხზვა.
· ჩანახატის
გაკეთება / ცნობიერების ამაღლება.
· მართლწერისა და მართლმეტყველების საკითხების საფუძვლიანი შესწავლა.
· ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
· ინფორმაცის მოძიება და გადაცემა.
· დღიურების წარმოება.
· რესურსების შექმნა (ისტ-ის გამოყენებით).
შეფასდება მხატვრული
კითხვის, პრეზენტაციის, დიალოგის, მეტყველების კულტურის, აზრის ჩამოყალიბების, ინფორმაცისს
მოძიების უნარი.
სესიების მიმდინარეობა:
I სესია
1 თებერვალი.
თემა: საწრეო მუშაობის ფუნქციისა და მიზნების გაცნობა.
მიზანი: საწრეო მუშაობის ეფექტურად წარმართვის მიზნით მოსწავლეთა მოტივაციის / ჩართულობის ამაღლება.

1 თებერვალი.
თემა: საწრეო მუშაობის ფუნქციისა და მიზნების გაცნობა.
მიზანი: საწრეო მუშაობის ეფექტურად წარმართვის მიზნით მოსწავლეთა მოტივაციის / ჩართულობის ამაღლება.
II სესია
8 თბერვალი
თემა: მხატვრულ-პოეტური გამომსახველობითი საშუალებები და მათი ფუნქციები.
მნიზანი: შეძლონ ლიტერატურული ტექსტიდან მხატვრული ხერხების ამოცნობა და დაკგუფება


III სესია
15 თებერვალი
თემა: უცნობი ტექსტის გააზრება
მიზანი: ლიტერატულულ ნაწარმოებებზე დამოუკიდებლად მუშაობის უნარის
განვთარება.


IV სესია
1 მარტი
თემა: ლიტერატურული გმირების გაცოცხლება / პერსონაჟის დახასიათება.
მიზანი : პერსონაჟის განცდებისა და ემოციების გათავისება .
V სესია
15 მარტი
თემა: კედლის გაზეთის მომზადება
მიზანი: ინფორმაციის მოძიების და დახარისხების უნარის განვითარება.
VI სესია
22 მარტი
თემა: ლიტერატურული ტექსტის გაგება გააზრება
მიზანი: მწერლის ჩანაფიქრის ამოცნობა/ პრობლემის იდენტიფიცირება.

VII სესია
12 აპრილი
თემა: თხრობის გეგმის შედგენა
მიზანი: ტექსტის მოკლე და ვრცეცი გეგმის შედგენის სტრატეგიების დაუფლება.


VIII სესია
19 აპრილი
თემა: ელექტრონული წიგნის კითხვა:
მიზანი: მოიძევენ ინტერნეტსივრცეში ძმები გრიმების სასურველ ზღაპარს და წაიკითხავენ.

IX სესია
26 აპრილი
თემა : ,, საინტერესო ამბების" შეთხზვა/დღიურების წარმოება
მიზანი: მცირე ზომის თხზულების მოფიქრების/დაწერის უნარის განვითარება.
X სესია
3 მაისი
თემა; ჩანახატის გაკეთება/ დღიურების
მიზანი: თავისუფალი/წარმოსახვითი აზროვნების განვითარება.
XI სესია
10 მაისი
თემა:; ელექტრონული რესურსის შექმნა.
მიზანი:'რესურსის შექმნის/ გამოყენეის სტრატწგიების ცოდვა...
XII სესია
17 მისი
შემაჯამებელი ღონისძიება
,,ჩვენ ვკითხულობთ მხატვრულად/ვაცოცხლებთ გმირებს"
მიზანი: გამომეტყველებითი კითხვის სტრატეგიების ფლობა.
ლიტერატურული ნაწარმოებების ინსენირება.

No comments:
Post a Comment