Monday, June 24, 2019

კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება.


კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება:

                                             დასწრების ფურცელი
                                                             
შეხვედრის თარიღი: 2019-02-21:  2019-03-14:  2019-04-11                                                               
  შეხვედრის დრო: 15:00;   15:00;   15:00 
           
შეხვედრის მიზანი:  რა უნდა ვიცოდეთ, რომ არ დავუშვათ შეცდომები წერისა და მეტყველების დროს?

                    
შეხვედრის ორგანიზატორის სახელი და გვარი: ლენა კაპატაძე

მონაწილე მასწავლებლების რაოდენობა: 6.

#
მასწავლებლის სახელი და გვარი
მასწავლებლის საკონტაქტო ინფორმაცია
1.
ადეიშვილი  მინელი
595096226
2.
ლორთქიფანიძე ნატო

577643620
3
ხურციძე ნაირა
595643674
4.
პეტრენკო სვეტლანა
595676436
5

მაღლაკელიძე ეკატერინე
577643614
6

მჟავანაძე მაკა
599126436




კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება




მიზნები და ამოცანები:



  •      მასწავლებელთა პროფესიული საჭიროებების დადგენა და სკოლის დონეზე მასწავლებელთა უწყვეტი პროფესიული განვითარების ხელშეწყობა;
  •      საკუთარი პროფესიული განვითარების დაგეგმვაში, წარმართვასა და შეფასებაში მასწავლებელთა მონაწილეობისა და პასუხისმგებლობის ზრდა;

  •      სკოლებში ურთიერთთანამშრომლობის კულტურის დამკვიდრება;
  •      მასწავლებელთა საქმიანობის ხარისხის ეფექტიანობის ზრდა ურთიერთსწავლების გზით;
  •      პროფესიული გავითარების ჯგუფის წევრების მუდმივი თანამშრომლობა და კომუნიკაცია კოლეგებთან გაზრდის მათ როგორც საგნობრივ, ისე მეთოდურ კომპეტენციას, რაც, თავის მხრივ, პოზიტიურად აისახება სასწავლო პროცესზე. 


                               

          






სამუშაო შეხვედრების გეგმა

#
შეხვედრის თარიღი
შეხვედრის მიზანი
შეხვედრის ძირითადი საკითხები





1.

.


         21.02
        


     მართლწერა და მართლმეტყველება?
         შეხვედრაზე მიღებული გამოცდილების გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში
  
    

      როგორ ვიმეტყველოთ სწორად? რა უნდა ვიცოდეთ რომ არ დავუშვათ შეცდომები წერისა და მეტყველების დროს ?

  



2
14.03
         როგორ ავიცილოთ თავიდან  ორთოგრაფიული, გრამატიკული  და დიალექტური შეცდომები?
         
        ორთოგრაფიული, , მორფოლოგიური, დიალექტური  და
         სტილისტური შეცდომების ტიპები;
    

3.

11.04
       საჭირო ლიტერატურის მოძიება. 
      რესურსების მოძიება და გამოყენება ეფექტ შედეგის მისაღებად.  

                            კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება:
                            მონაწილე მასწავლებელთა უკუკავშირი


შეხვედრის / შეხვედრების თემა:     მართლწერა და მართლმეთყველება
                                 
შეხვედრის / შეხვედრების თარიღი: 2019-02-21:  2019-03-14:  2019-04-11                                                               


შეხვედრის ორგანიზატორის (ქოუჩის) სახელი და გვარი: ლენა კაპატაძე

შეხვედრის / შეხვედრების  მიზანი: შეხვედრაზე მიღებული გამოცდილების გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში

   შეხვედრის მონაწილე  მასწავლებლის  უკუკავშირი.
                    

მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი:  მინელი ადეიშვილი

გთხოვთ შეაფასოთ შეხვედრის ეფექტურობა: 1- ძალიან არაეფექტური, 10 - ძალიან ეფექტური.  

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

რატომ იყო ეს შეხვედრა/შეხვედრები სასარგებლო და მნიშვნელოვანი თქვენი პროფესიული საქმიანობისთვის?

    ამ შეხვედრებზე გაზიარებული გამოცდილება და შეძენილი ცოდნა დამეხმარა საგაკვეთილო პროცესის უკეთ  წარმართვაში, კერძოდ, სალიტერატურო ენით მეტყველებას მეტი ყურადღება მივაქციე, რაც ,ჩემი აზრით, აუცილებელიც არის.



მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: ნატო ლორთქიფანიძე

გთხოვთ შეაფასოთ შეხვედრის ეფექტურობა: 1- ძალიან არაეფექტური, 10 - ძალიან ეფექტური.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

რატომ იყო ეს შეხვედრა/შეხვედრები სასარგებლო და მნიშვნელოვანი თქვენი პროფესიული საქმიანობისთვის?
აქტივობებმა  გაზარდა   მოსწავლეთა  მოტივაცია და   ჩარულობა, სასწავლო პროცესი  გახადა  მოსწავლეზე უფრო მეტად  ორიერტირებული, რადგან მოსწავლეებს მივეცით  საშუალება გამოევლინათ  საკუთარი  ნიჭი  და შესაძლებლობა. 
    თანამშრომლებმა ერთმანეთს გავუზიარეთ რესურსები, რომლებიც გამოგვადგება მიზნის მიღწევაში.
  


მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: ეკატერინე მაღლაკელიძე

გთხოვთ შეაფასოთ შეხვედრის ეფექტურობა: 1- ძალიან არაეფექტური, 10 - ძალიან ეფექტური.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

რატომ იყო ეს შეხვედრა/შეხვედრები სასარგებლო და მნიშვნელოვანი თქვენი პროფესიული საქმიანობისთვის?
-
·          მართლწერისა და მართლმეტყველების საკითხების  სიღრმისეული ცოდნა, დამეხმარება  საგაკვეთილო პროცესის უშეცდომოდ დაგეგმვასა და  ჩატარებაში.   შეხვედრაზე მიღებული გამოცდილების გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში არის წინაპირობა, ჩვენმა მოსწავლეებმა წერონ და იმეტყველონ სწორი ქართულით.






მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: ნაირა ხურციძე
გთხოვთ შეაფასოთ შეხვედრის ეფექტურობა: 1- ძალიან არაეფექტური, 10 - ძალიან ეფექტური.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

რატომ იყო ეს შეხვედრა/შეხვედრები სასარგებლო და მნიშვნელოვანი თქვენი პროფესიული საქმიანობისთვის?

     შეხვედრებზე ვისაუბრეთ, რომ მოსწავლეები ხშირად უშვებენ შეცდომებს წერისა და მეტყველების დროს, მიუხედავად იმისა რომ ისინი დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები არიან, ყურადღება უნდა გამახვილდეს და დავეხმაროთ მათ ამ პრობლემის მინიმუმამდე დაყვანაში. გავეცანი საჭირო ინფორმაციას და გამოვიყენებ საგაკვეთილო პროცესში.


მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: მაკა მჟავანაძე

გთხოვთ შეაფასოთ შეხვედრის ეფექტურობა: 1- ძალიან არაეფექტური, 10 - ძალიან ეფექტური.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

რატომ იყო ეს შეხვედრა/შეხვედრები სასარგებლო და მნიშვნელოვანი თქვენი პროფესიული საქმიანობისთვის?

       განვიხილეთ, როგორც საკვანძო საკითხების თეორიული, ისე პრაქტიკული მხარე, კერძოდ, თუ რა უნდა გავითვალისწინოთ, რათა  ავიცილოთ თავიდან მორფოლოგიყრი, ორთოგრაფიური,  სინტაქსური, სტილისა და პუნქტუაციური  შეცდომები.



მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: სვეტა პეტრენკო

გთხოვთ შეაფასოთ შეხვედრის ეფექტურობა: 1- ძალიან არაეფექტური, 10 - ძალიან ეფექტური.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

რატომ იყო ეს შეხვედრა/შეხვედრები სასარგებლო და მნიშვნელოვანი თქვენი პროფესიული საქმიანობისთვის?

       შეხვედრაზე გამოვიყენეთ რესურსები , რამაც საშვალება მოგვცა გაგვეხსენებინაა თეორიული მასალა და რაც დაგვეხმარება  ცოდნა გამოვიყენოთ  პრაქტიკაში.




                           კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება: 





შეხვედრის ორგანიზატორი მასწავლებლის  (ქოუჩის) რეფლექსია

მასწავლებლის (ქოუჩის) სახელი და გვარი: ლენა კაპატაძე
შეხვედრის / შეხვედრების თარიღი: 2019-02-21:  2019-03 -14       201904.11                                                                
შეხვედრის / შეხვედრების თემა:  როგორ ავიცილოთ თავიდან  შეცდომები, რა უნდა ვიცოდეთ, რომ არ დავუშვათ შეცდომები წერისა და მეტყველების დროს?

შეხვედრის / შეხვედრების  მიზანი: შეხვედრაზე მიღებული გამოცდილების გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში


გთხოვთ მოკლედ აღწეროთ შეხვედრის / შეხვედრების მსვლელობა და განხილული საკითხები.


   სამუშაო შეხვედრების  ერთ-ერთი მთავარი მიზანი იყო პედაგოგებს დავხმარებდი, გამკლავებოდნენ იმ გამოწვევებს, რომელსაცმასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემასთავაზობს, რომელიც ითვალისწინებს განვითარდეს პედაგოგებს შორის თანამშრომლობითი გარემო და გაუმჯობესდეს მოსწავლეთა აკადემიური შედეგები.
     მასწავლებელთა პროფესიული დონის ამაღლებისა და პრაქტიკის გაუმჯობესების თვალსაზრისით უმნიშვნელოვანესი აქტივობა არის მასწავლებელთა თანამშრომლობა და კოლეგიალურობა, გამოცდილების გაზიარება, რადგან ,,კოლეგებთან თანამშრომლობა-წარმატების წინა პირობაა“ , ჩვენი წარმატება კი მოსწავლეთა წარმატებაა.
      სამუსაო შეხვედრებში ჩართული იყო  დაწყებითი საფეხურის კლასები მასწავლებლები  ,მუშაობის პირველ ეტაპზე ძირითად ამოცანას წარმოადგენდა, არსებული პრობლემის იდენტიფიცირება, კერძოდ, რა სახის შეცდომებს უშვებენ მოსწავლეები წერისა და მეტყველების დროს. მოსწავლეები ხშირად უშვებენ დიალექტური, მორფოლოგიური, ორთოგრაფიული და სინტაქსური  ხასიათის შეცდომებს.  მიუხედავად იმისა , რომ ისინი დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები არიან, ყურადღება უნდა გამახვილდეს და დავეხმაროთ მათ ამ პრობლემის მინიმუმამდე დაყვანაში.
        დიალექტური, მორფოლოგიური, ორთოგრაფიული და სინტაქსური  ხასიათის შეცდომებია , რომელსაც მოსწავლეები ხშირად უშვებენ.
     ამ ტიპის შეცდომების აღმოსაჩენად გავიხსენეთ და მოკლედ მიმოვიხილეთ არა მარტო მათი რაობა, არამედ მართლწერის ის ძირითადი წესები, რომელთა გათვალისწინებაც თავიდან ააცილებს მოსწავლესა და მასწავლებელს განსაკუთრებით ხშირად დაშვებულ შეცდომებს.  გავასწორეთ შეცდომები, დავაჯგუფეთ ცალ-ცალკე  კატეგორიების მიხედვით, ვიმსჯელეთ, თუ რატომ გვხვდება ამ ტიპის შეცდომები და რისი ცოდნაა აუცილებელი მათი თავიდან ასაცილებლად.  ცალკე განსახილველი იყო პუნქტუაციური შეცდომების ტიპებიც,  რადგან განსაკუთრებულ პრობლემას წერისას წარმოადგენს მძიმეების ხმარება.
       სამუშაო შეხვედრების ჯგუფის წევრებმა  შეხვედრებს შორის შუალედში შევასრულეთ საშინაო დავალებები. ამოვიცანით შეცდომის ტიპები, დავახარისხეთ. შემდეგ, გავცალეთ ნაშრომები და  შევაფასეთ ერთმანეთი. მივიღეთ უკუკავშირი.
      ერთობლივად დავგეგმეთ ღია  გაკვეთილები ჩვენ-ჩვენ ასაკობრივ ჯგუფში,
დავესწარით ერთმანეთს, შევაფასეთ მიღწევები  , გავითვალისწინეთ შენიშვნები,   კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების დროს მიღებულ ცოდნას და გამოცდილებას სათანადოდ   გამოვიყენებთ პრაქტიკაში.


   




როგორ დაგეხმარათ აღნიშნულ შეხვედრაში / შეხვედრებში მონაწილეობა თქვენს პროფესიულ საქმიანობაში?

    შეხვედრის მსვლელობისას მასწავლებლებმა ერთმანეთს გავუზიარეთ გამოცდილება , რამაც ცხადყო, რომ დაწყებით კლასებში არსებობს პრობლემები გრამატიკული თვალსაზრისით კერძოდ, მარტლწერასა დ მართლმეტყბელებაში და მსგავსი შეხვედრების ჩატარება აუცილებელია. ერთობლივად დავგეგმეთ ღია  გაკვეთილები ჩვენ-ჩვენ ასაკობრივ ჯგუფში საინტერესო აქტივობების გამოყენებით, (კერძოდ, გაკვეთილის მვლელობისას  ბავშვები ჩაინიშნავდნენ მეტყველების , თხრობის, პრეზენტაციის ... დროს დაშვებულ ერთმანეთის შეცდომებ, ვისაც ნაკლები შეცდომა ექნება, ის მოიპოვებს ,,პრიზს“,) დავესწარით ერთმანეთს, შევაფასეთ მიღწევები  , გავითვალისწინეთ შენიშვნები, 
       დაგეგმილმა  აქტივობებმა  გაზარდა   მოსწავლეთა  მოტივაცია და   ჩარულობა, 
      სასწავლო პროცესი  გახადა  მოსწავლეზე უფრო მეტად  ორიერტირებული, რადგან მოსწავლეებს მივეცით  საშუალება გამოევლინათ  საკუთარი  ნიჭი  და შესაძლებლობა. ვფიქრობ,   სასწავლო  პროცესის გაუმჯობესებას ხელს შეუწყობს  ასეთი გაკვეთილები.





    









როგორ გამოიყენებთ ამ შეხვედრაზე მიღებულ გამოცდილებას მოსწავლეების შედეგების გასაუმჯობესებლად?
                               

   კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების დროს მიღებულ ცოდნას და გამოცდილებას სათანადოდ   გამოვიყენებთ პრაქტიკაში, საგაკვეთილო პროცესში და არა მარტო საგაკვეთილო პროცესში, ჯგუფში შემოვიღეთ ასეთი თამაშობა: მეტყველების დროს სკოლის ტერიტორიაზე ვინც დაუშვებს დიალექტურ და ორთოგრაფიულ შეცდომებს ყუთში ,,ვილაპარაკოთ სწორი ქართულით“, ჩააგდებს ფურცელზე დაწერილ მის სახელს . მონიტორინგს ერთმანეტს გაუწევენ მოსწავლეები,. ყუთი გაიხსნეა სემეტრის ბოლოს, მას ვისაც  ნაკლბად ექნება მართლმეტყველების წესი დარღვეული დასაჩურდება ფასიანი საჩუქრებით. ეს და მსგავსი აქტივობები, რომლებსაც განვახორციელებებთ სამუშააო შეხვედრებზე  მიღებული ცოდნის და გამოცდილების გაზიარების საფუძველზე, ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მოტივაციის და ცოდნი ამარლებს, ასევე , სამეტყველო ენის დახვეწასა და გასუფთავებას.
       მასწავლებლები,რომლებიც სამუშაო შეხვედრებში  იყვნენ  ჩართულები ახლა უკვე თამამად საუბრობენ სწავლა-სწავლების პრაქტიკის შესახებ, მათი საუბრები არის რეგულარული, კონკრეტულიპედაგოგები აკვირდებიან ერთმანეთის პროფესიულ საქმიანობას, შემდეგ კი გამოთქვამენ საკუთარ აზრს და განიხილავენ ერთმანეთის გამოცდილებას. აგრეთვე, ერთობლივად მუშაობენ სასწავლო პროცესის დაგეგმვაზე, განხორცილებაზე, მონიტორინგსა და საბოლოო შეფასებაზეისინი ერთმანეთს უზიარებენ საკუთარ გამოცდილებას და ხასიათდებიან მაღალი მიმღებლობით.





      

No comments:

Post a Comment