ნორჩ მკითხველთა
კლუბი
ისრითის საჯარო სკოლა
ქართულის
კათედრასთან არსებული
ნორჩ მკითხველთა კლუბი ,,ისრითი“
2018-2019 სას წელი
კურატორი მასწავლებელი-ლენა
კაპატაძე
კურატორს აქვს უფლება: ჩაატაროს კლუბის სხდომა, წინასწარ
მოამზადოს საჭირო მასალა. უხელმძღვანელოს კლუბს, დაამტკიცოს მისი წევრების მიღებული
გადაწყვეტილებები.
სლოგანი: ,, ცოდნა
სინათლეა”
აქტუალურობა:
კლუბის წევრები:
ბარაქაძე ლიზი
ბუაძე მარიმი.
ერემეიშვილი გივი.
ერემეიშვილი ნოდარი
კაპატაძე თაარი.
კაპატაძე მიხო
ჭოხონელიძე ნიკოლოზი
ხელაძე გოჩა
გენელიძე ანა
ღვინტიძე თამაზი
ძიგრასვიკი სოსო
შელია ანა
ბუაძე ლუკა
ერემეიშვილი ლანა
დვალიშნვილი გია
კლუბის წევრთა საქმიანობა დაფუძნებულია
თანასწორობაზე, ნებაყოფლობასა და თავისუფალ სიტყვაზე.
განაცხადი
ისრითის საჯარო სკოლაში 2018-19 სასწავლო წელს ფუნქციონირებას იწყებს ნორჩ მკითხველთა კლუბი ,,ისრითი“_ მე–5– მე–6 კლასელი მოსწავლეებისათვის. კლუბი იმუშავებს კვირაში ერთხელ, დაეთმობა ერთი საგაკვეთილო საათი.
კლუბში ბავშვები სიამოვნებით მოისმენენ და წაიკითხავენ სხვადასხვა ტიპის ქართულ და მსოფლიო ლიტერატურას და ხალისით შეასრულებენ სასწავლო, ინტერაქტიურ აქტივობებს, რომლებიც ხელს შეუწყობს გააზრებული კითხვის უნარ–ჩვევების გამომუშავებასა და თვალსაწიერის გაფართოებას, მოსწავლის მკითხველად ჩამოყალიბებას .კლუბში შედგენილია სპეციალური პროგრამა ბავშვის ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით.
წესდება
მ მუხლი 1.
დებულებით რეგულირებული ურთიერთობები·
ისრითის საჯარო სკოლის
ლიტერატურული კლუბი „ისრითი“ დაფუძნებულია ქართული ენისა და ლიტერატურის
პედაგოგის ლენა კაპატაძის მიერ.
· კლუბი დაფუძნებულია
განსაზღვრული ვადით და თავისი მიზნებიდან გამომდინარე მოქმედებს საქართველოს
ტერიტორიაზე კერძოდ ისრითის საჯარო სკოლაში.
·
კლუბის სახელწოდებაა „ისრითი“.
· სლოგანი: ,,ცოდნა სინათლეა...“
მუხლი2.
მკითხველთა კლუბის მიზნები და ამოცანები :
მკითხველთა კლუბის მიზნები და ამოცანები :
მკითხველთა კლუბის
,,ისრითის“ მთავარი მიზნებია:
.მოსწავლეებში წიგნიერების დონის ამაღლება.
კითხვისა და კრიტიკული აზროვნების, განსჯისა და წვდომის უნარ-ჩვევის
გამომუშავება.
მოსწავლეთა აქტიურ მკითხველად ჩამოყალიბება
თეორიული და პრაქტიკული უნარების გამომუშავება
საკომუნიკაციო
უნარ-ჩვევების განვითარება
წაკითხული ტექსტის
ადეკვატურად აღქმა,გააზრება და მიღებული ინფორმაციის
გამოყენება სხვადასხვა კონტექსტში
აზრის თავისუფლად
გამოთქმა და დაფიქსირება
არგუმენტირებული და
ლოგიკური მსჯელობის უნარების განვითარება
პრეზენტაციის
წარმოჩენისა და დისკუსიაში ჩართულობის უნარების განვითარება
ზეპირმეტყველების
კულტურის გამომუშავება
მხატვრული
კითხვის,ხელოვნების (ინტონაცია,ტემბრი)გათავისება
შემოქმედებითობის
უნარის განვითარება და წარმოჩენა
მოსმენილი ან წაკითხული
ნაწარმოების დაკავშირება საკუთარ გამოცდილებასთან
ზეპირმეტყველების ,აზრის გამოხატვის უნარ-ჩვევების, მოსმენის
კულტურის,სოციალური კომუნიკაციის უნარების განვითარება.
ინფორმაციისა და საკუთარი აზრის წერილობითი გადმოცემის უნარის განვითარება.
ინდივიდუალური შემოქმედებითი უნარის გამოვლენა- განვითარება.
მუხლი 3
. მკითხველთა კლუბის ფუნქციები:
. მკითხველთა კლუბის ფუნქციები:
1. მოსწავლეთა მიერ ნაირგვარი წერილობითი ტექსტის წაკითხვა. მათში მოცემული ინფორმაციის გაგება ,გააზრება და გამოყენება.
2.სხვადასხვა აქტივობის დაგეგმვა-განხორცელება, შეხვედრების, წაკითხული ლიტერატურის განხილვების ორგანიზება.
3. ლიტერატურის სწავლისა და მასთან დაკავშირებულ პროექტებში მონაწილეობის წახალისება.
მუხლი 4.
მკითხველთა კლუბის წევრობა
მკითხველთა კლუბის წევრობა
1.მკითხველთა კლუბის წევრი შეიძლება გახდეს მოსწავლე,(მათ შორის სხვა საჯარო ,თუ კერძო სკოლის) რომელიც გამოთქვამს გაწევრიანების სურვილს.
2. წევრობა არის ნებაყოფლობითი და მკითხველთა კლუბის წევრი იმავდროულად შეიძლება იყოს სხვა კლუბის წევრიც.
მკითხველთა კლუბის წევრს უფლება აქვს:
ა) მონაწილეობდეს მკითველთა კლუბის მიერ ორგანიზებულ ღონისძიებებში
ბ) ისარგებლოს მკითხველთა კლუბის ყველა რესურსით.
მკითხველთა კლუბის ხელმძღვანელობა
მკითხველთა კლუბს ხელმძღვანელობს პედაგოგი, დაწყებითი საფეხურის კათედრის ერთ-ერთი წევრი, რომელიც გამოხატავს ინიციატივას, მზადყოფნას საკლუბო მუშაობის წარმართვისა და წარმოადგენს განაცხადსა და სამოქმედო გეგმას.
ხელმძღვანელი მიმართულებას აძლევს და წარმართავს საკლუბო მუშაობას.
ზრუნავს მკითხველთა კლუბის საქმიანობისა და ეფექტური მუშაობისათვის.
კლუბის სამუშაო პერიოდი
ა) კლუბის სამუშაო პერიოდი ემთხვევა სასწავლო სემესტრს.
ბ) კლუბი იკრიბება კვირაში ერთხელ, ასევე საჭიროებისამებრ შაბათ-კვირას.
გ) კლუბი მუშაობას იწყებს საგაკვეთილო პროცესის დასრულების შემდეგ,
კლუბის კურატორი: ლენა კაპატაძ
სამუშაო გეგმა:
# | გაკვეთილისთემა | სტანდარტი ( ესგ_ით გათვალისწინებული ქართულ ენასა და ლიტერატურაში) | რიცხვი | საათისრაოდენობა | რესურსი |
1 | ოტია იოსელიანის ,,მუხლზე დაწერილი მოთხრობები“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 10.10.2018 | 1 სთ | წიგნი, მარკერი დაფა,თაბახის ფურცლები |
2 | ოტია იოსელიანის ,,მუხლზე დაწერილი მოთხრობები“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 17.10 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები , თაბახის ფურცლები.მარკერი ,დაფა |
3 | ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ლურჯი ფრინველი“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 24.10. | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები, წებოვანი ფურცლები, თაბახის ფურცლები |
4 | ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი,, დათვი და ტურა“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 31.10 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,თაბახის ფურცლები |
5 | ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ხობოკა კუ“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;13;14;15 | 7.11 | სთ | წიგნი,კალამი, ფერადი ფანქრები , თაბახის ფურცლები. |
6 | აკაკი წერეტელი ,,ჩემი თავგადასავალი“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 14.11 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
7 | საქართველოს ისტორია ბავშვებისათვის მითი ,, ოქროს საწმისი“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 21.11 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
8 | საქართველოს ისტორია ბავშვებისათვის ,, კოლხეთის სამეფო“ და კავკასიელი მეზობლები | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 28. 11 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
10 | რევაზ ინანიშვილის ,,ბედნიერება“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 05.12 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
11 | რევაზ ინანიშვილის მოთხრობები _ ამორჩევით | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 12.12 | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები | |
12 | არჩილ სულაკაური ,,სალამურას თავგადასავალი” | ქართ.დაწყ.(I)1;2;3;4;5;7;8;9;10; | 19.12: | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
13 | ნოდარ დუმბაძის ,,ქალაქში მიმინოს რა უნდა?! | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 26.12 | 1სთ | წიგნი,დაფა ,მარკერი |
14 | ნოდარ დუმბაძის ,,ბოშები“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 16. 01.2019 | 1სთ | წიგნი,დაფა ,მარკერი, |
15 | ნოდარ დუმბაძის ,,ხაზარულა“ | ქართ.დაწყ.(I)1;2;3;4;5;7;8;9;10; | 23.01 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
16 | ნოდარ დუმბაძის ,,ძაღლი“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 30.01 | 1სთ | წიგნი, ,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
17 | ნოდარ დუმბაძის ,,დიდრო“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10 | 6.02 | 1სთ | წიგნი,დაფა ,მარკერი, |
18 | გურამ პეტრიაშვილის ზღაპრებიდან _არჩევით კითხვა | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 13.02 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
19 | ანტუან დე სენტ–ეგზიუპერი ,,პატარა უფლისწული“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 20.02; 27.02; 06.03: 13.03 20.03 | 5სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
20 | გურამ პეტრიაშვილი ,,მღებავი და გაუცინარი კაცი“ | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 27.03 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
21 | ნოდარ დუმბაძის ,,დედა“ | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 03.04 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
22 | ნოდარ დუმბაძის მოთხრობებიდან_ ამორჩევით კითხვა | ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10; | 10.04 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
23 | ნოდარ დუმბაძის ,,სისხლი“ | ქართ.დაწყ.(I)1;2;3;4;5;7;8;9;10; | 17.04 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
24 | შელ სილვერსტაინის ზღაპარი ,,ვაშლის ხე და ბიჭი“ | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 1სთ | წიგნი,დაფა , მარკერი | |
24.04 | |||||
25 | რიჩარდ ბახი ,,თოლია ჯონათან ლივინგსტონი“ (შემოკლებით) | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 01.05 03.05 | 2სთ | წიგნი,დაფა ,მარკერი |
26 | ანა ფრანკის დღიური | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 08.05 | 1სთ | წიგნი,დაფა ,მარკერი |
27 | ანა ფრანკის დღიური | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 15.05 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები |
28 | ბერძნულ– რომაული მითები | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 22.05 | 1სთ | წიგნი,დაფა ,მარკერი |
29 | ქართული მითები | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 29.05 | 1სთ | წიგნი,დაფა ,მარკერი |
30 | სულხან–საბა ორბელიანის იგავ–არაკები _არჩევით | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 05.06 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები;მიკროფონები. |
31 | ეზოპეს იგავ–არაკი _არჩევით | ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10; | 12.06 | 1სთ | წიგნი,ფერადი ფანქრები , ფურცლები, მიკროფონები. |
მუშაობის მიზნის გაცნობა
კლუბის სახელწოდების შერჩევა.
დავალებების განაწილება
(Iშეხვედრა)
2.კლუბის მუშაობა.
პოეტური ტექსტის აღქმა,
სწორი და გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევების დაუფლება.
4. ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ლურჯი ფრინველი“ |
5 ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ხობოკა კუ“.
6 .აკაკი წერეტელი ,,ჩემი თავგადასავალი“ |
7.საქართველოს ისტორია ბავშვებისათვის მითი ,, ოქროს საწმისი“
No comments:
Post a Comment