Saturday, May 4, 2019

საკლუბო მუშაობა.


ნორჩ მკითხველთა კლუბ
                                       ისრითის საჯარო სკოლა
ქართულის კათედრასთან არსებული
ნორჩ მკითხველთა კლუბი ,,ისრითი

2018-2019 სას წელი
                                                                          
კურატორი მასწავლებელი-ლენა კაპატაძე

 კურატორს აქვს უფლება: ჩაატაროს კლუბის სხდომა, წინასწარ მოამზადოს საჭირო მასალა. უხელმძღვანელოს კლუბს, დაამტკიცოს მისი წევრების მიღებული გადაწყვეტილებები.

სლოგანი:   ,, ცოდნა სინათლეა”

აქტუალურობა:
      ლიტერატურის კლუბი  ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს გამოავლინონ  შემოქმედებითი უნარები. იგი აუმაღლებს მოტივაციის დონეს , იმ მოსწავლეებს, რომლებსაც მეტ-ნაკლებად აქვთ მხატვრული კითხვის ნიჭი, მაგრამ არ არიან ამაში დარწმუნებული და არ ეძლევათ თვითგამოხატვის საშუალება.
      დაეხმარება მოსწავლეებს ტექსტის მხატვრული უნარ-ჩვევების კითხვის წარმოჩენაში, შემოქმედებითი  არტისტიზმის რეალიზებაში, შესრულების კულტურის ზრუნვა-დახვეწაში.

კლუბის წევრები:
ბარაქაძე ლიზი
ბუაძე მარიმი.
ერემეიშვილი გივი.
ერემეიშვილი ნოდარი
კაპატაძე  თაარი.
კაპატაძე მიხო
ჭოხონელიძე ნიკოლოზი
ხელაძე გოჩა
გენელიძე ანა
ღვინტიძე  თამაზი
ძიგრასვიკი სოსო
შელია ანა
ბუაძე ლუკა
ერემეიშვილი ლანა
დვალიშნვილი გია

კლუბის წევრთა საქმიანობა დაფუძნებულია
თანასწორობაზე, ნებაყოფლობასა და თავისუფალ სიტყვაზე.



განაცხადი

ისრითის საჯარო სკოლაში  2018-19 სასწავლო წელს ფუნქციონირებას იწყებს ნორჩ მკითხველთა კლუბი ,,ისრითი“_ მე–5– მე–6 კლასელი მოსწავლეებისათვის. კლუბი იმუშავებს  კვირაში ერთხელ, დაეთმობა ერთი საგაკვეთილო საათი.
კლუბში ბავშვები სიამოვნებით მოისმენენ და წაიკითხავენ სხვადასხვა ტიპის ქართულ და მსოფლიო ლიტერატურას და ხალისით შეასრულებენ სასწავლო, ინტერაქტიურ აქტივობებს, რომლებიც ხელს შეუწყობს გააზრებული კითხვის უნარჩვევების გამომუშავებასა და თვალსაწიერის გაფართოებას, მოსწავლის მკითხველად ჩამოყალიბებას .კლუბში შედგენილია სპეციალური პროგრამა ბავშვის ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით.


 წესდება

მ   მუხლი 1. დებულებით რეგულირებული ურთიერთობები·    

                   ისრითის საჯარო სკოლის ლიტერატურული კლუბი „ისრითი“ დაფუძნებულია ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგის  ლენა კაპატაძის მიერ.
·        კლუბი დაფუძნებულია განსაზღვრული ვადით და თავისი მიზნებიდან გამომდინარე მოქმედებს საქართველოს ტერიტორიაზე კერძოდ ისრითის საჯარო სკოლაში.

·        
         
         კლუბის სახელწოდებაა „ისრითი“.
  
·        სლოგანი:    ,,ცოდნა სინათლეა...“

                                                     
    წინამდებარე დებულება განსაზღვრავს მკითხველთა კლუბ ,,ისრთის“’ ძირითად პრინციპებს, საქმიანობის მიმართულებებს, კლუბის ხელმძღვანელის, წევრის უფლება-მოვალეობებს.
მუხლი2. 

მკითხველთა კლუბის მიზნები და ამოცანები :
მკითხველთა კლუბის  ,,ისრითის“  მთავარი მიზნებია:         
.მოსწავლეებში წიგნიერების დონის ამაღლება.
 კითხვისა და კრიტიკული აზროვნების, განსჯისა და წვდომის უნარ-ჩვევის
გამომუშავება.
მოსწავლეთა აქტიურ მკითხველად ჩამოყალიბება
      თეორიული და პრაქტიკული უნარების გამომუშავება
     
      საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების განვითარება

      წაკითხული ტექსტის ადეკვატურად აღქმა,გააზრება და მიღებული ინფორმაციის

გამოყენება სხვადასხვა კონტექსტში

      აზრის თავისუფლად გამოთქმა და დაფიქსირება

      არგუმენტირებული და ლოგიკური მსჯელობის უნარების განვითარება

      პრეზენტაციის წარმოჩენისა და დისკუსიაში ჩართულობის უნარების განვითარება

      ზეპირმეტყველების კულტურის გამომუშავება

      მხატვრული კითხვის,ხელოვნების (ინტონაცია,ტემბრი)გათავისება

      შემოქმედებითობის უნარის განვითარება და წარმოჩენა

      მოსმენილი ან წაკითხული ნაწარმოების დაკავშირება საკუთარ გამოცდილებასთან

ზეპირმეტყველების ,აზრის გამოხატვის უნარ-ჩვევების, მოსმენის
კულტურის,სოციალური კომუნიკაციის უნარების განვითარება.
ინფორმაციისა და საკუთარი აზრის წერილობითი გადმოცემის უნარის განვითარება.
ინდივიდუალური შემოქმედებითი უნარის გამოვლენა- განვითარება.


მუხლი 3

. მკითხველთა კლუბის ფუნქციები:

1. მოსწავლეთა მიერ ნაირგვარი წერილობითი ტექსტის წაკითხვა. მათში მოცემული ინფორმაციის გაგება ,გააზრება და გამოყენება.
2.სხვადასხვა აქტივობის დაგეგმვა-განხორცელება, შეხვედრების, წაკითხული ლიტერატურის განხილვების ორგანიზება.
3. ლიტერატურის სწავლისა და მასთან დაკავშირებულ პროექტებში მონაწილეობის წახალისება.
მუხლი 4. 

მკითხველთა კლუბის წევრობა
1.მკითხველთა კლუბის წევრი შეიძლება გახდეს მოსწავლე,(მათ შორის სხვა საჯარო ,თუ კერძო სკოლის) რომელიც გამოთქვამს გაწევრიანების სურვილს.
2. წევრობა არის ნებაყოფლობითი და მკითხველთა კლუბის წევრი იმავდროულად შეიძლება იყოს სხვა კლუბის წევრიც.
მკითხველთა კლუბის წევრს უფლება აქვს:
) მონაწილეობდეს მკითველთა კლუბის მიერ ორგანიზებულ ღონისძიებებში
) ისარგებლოს მკითხველთა კლუბის ყველა რესურსით.
მკითხველთა კლუბის ხელმძღვანელობა
მკითხველთა კლუბს ხელმძღვანელობს პედაგოგი, დაწყებითი საფეხურის კათედრის ერთ-ერთი წევრი, რომელიც გამოხატავს ინიციატივას, მზადყოფნას საკლუბო მუშაობის წარმართვისა და წარმოადგენს განაცხადსა და სამოქმედო გეგმას.
ხელმძღვანელი მიმართულებას აძლევს და წარმართავს საკლუბო მუშაობას.
ზრუნავს მკითხველთა კლუბის საქმიანობისა და ეფექტური მუშაობისათვის.
კლუბის სამუშაო პერიოდი
) კლუბის სამუშაო პერიოდი ემთხვევა სასწავლო სემესტრს.
) კლუბი იკრიბება კვირაში ერთხელ, ასევე საჭიროებისამებრ შაბათ-კვირას.
) კლუბი მუშაობას იწყებს საგაკვეთილო პროცესის დასრულების შემდეგ,
კლუბის კურატორილენა კაპატაძ




სამუშაო გეგმა:


#გაკვეთილისთემასტანდარტი ( ესგ_ით გათვალისწინებული ქართულ ენასა და ლიტერატურაში)რიცხვისაათისრაოდენობარესურსი
1ოტია იოსელიანის ,,მუხლზე დაწერილი მოთხრობები“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;10.10.20181 სთწიგნი, მარკერი დაფა,თაბახის ფურცლები
2ოტია იოსელიანის ,,მუხლზე დაწერილი მოთხრობები“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;17.101სთწიგნი,ფერადი ფანქრები , თაბახის ფურცლები.მარკერი ,დაფა
3ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ლურჯი ფრინველი“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;24.10.1სთწიგნი,ფერადი ფანქრები, წებოვანი ფურცლები, თაბახის ფურცლები
4ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი,, დათვი და ტურა“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;31.101სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,თაბახის ფურცლები
5ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ხობოკა კუ“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;13;14;157.11სთწიგნი,კალამი, ფერადი ფანქრები , თაბახის ფურცლები.
6აკაკი წერეტელი ,,ჩემი თავგადასავალი“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;14.111სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
7საქართველოს ისტორია ბავშვებისათვის მითი ,, ოქროს საწმისი“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;21.111სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
8საქართველოს ისტორია ბავშვებისათვის ,, კოლხეთის სამეფო“ და კავკასიელი მეზობლებიქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;28. 111სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
10რევაზ ინანიშვილის ,,ბედნიერება“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;05.121სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
11რევაზ ინანიშვილის მოთხრობები _ ამორჩევითქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;12.12წიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
12არჩილ სულაკაური ,,სალამურას თავგადასავალი”ქართ.დაწყ.(I)1;2;3;4;5;7;8;9;10;19.12:1სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
13ნოდარ დუმბაძის ,,ქალაქში მიმინოს რა უნდა?!ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;26.121სთწიგნი,დაფა ,მარკერი
14ნოდარ დუმბაძის ,,ბოშები“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;16. 01.20191სთწიგნი,დაფა ,მარკერი,
15ნოდარ დუმბაძის ,,ხაზარულა“ქართ.დაწყ.(I)1;2;3;4;5;7;8;9;10;23.011სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
16ნოდარ დუმბაძის ,,ძაღლი“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;30.011სთწიგნი, ,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
17ნოდარ დუმბაძის ,,დიდრო“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;106.021სთწიგნი,დაფა ,მარკერი,
18გურამ პეტრიაშვილის ზღაპრებიდან _არჩევით კითხვაქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;13.021სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
19ანტუან დე სენტ–ეგზიუპერი ,,პატარა უფლისწული“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;20.02; 27.02; 06.03: 13.03 20.035სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
20გურამ პეტრიაშვილი ,,მღებავი და გაუცინარი კაცი“ქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;27.031სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
21ნოდარ დუმბაძის ,,დედა“ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;03.041სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
22ნოდარ დუმბაძის მოთხრობებიდან_ ამორჩევით კითხვაქართ.დაწყ.(I)2;3;4;5;7;8;9;10;10.041სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
23ნოდარ დუმბაძის ,,სისხლი“ქართ.დაწყ.(I)1;2;3;4;5;7;8;9;10;17.041სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
24შელ სილვერსტაინის ზღაპარი ,,ვაშლის ხე და ბიჭი“ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;1სთწიგნი,დაფა , მარკერი
24.04
25რიჩარდ ბახი ,,თოლია ჯონათან ლივინგსტონი“ (შემოკლებით)ქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;01.05 03.052სთწიგნი,დაფა ,მარკერი
26ანა ფრანკის დღიურიქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;08.051სთწიგნი,დაფა ,მარკერი
27ანა ფრანკის დღიურიქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;15.051სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები
28ბერძნულ– რომაული მითებიქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;22.051სთწიგნი,დაფა ,მარკერი
29ქართული მითებიქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;29.051სთწიგნი,დაფა ,მარკერი
30სულხან–საბა ორბელიანის იგავ–არაკები _არჩევითქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;05.061სთწიგნი,ფერადი ფანქრები ,ფურცლები;მიკროფონები.
31ეზოპეს იგავ–არაკი _არჩევითქართ.დაწყ.(I)12;3;4;5;7;8;9;10;12.061სთწიგნი,ფერადი ფანქრები , ფურცლები, მიკროფონები.















მუშაობის მიზნის გაცნობა
კლუბის  სახელწოდების შერჩევა.
დავალებების განაწილება
(Iშეხვედრა)















 







             










2.კლუბის მუშაობა.

პოეტური ტექსტის აღქმა,
სწორი და გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევების დაუფლება.
ტემპი, პაუზა,მახვილი, ინტონაცია.












3. ოტია იოსელიანის ,,მუხლზე დაწერილი მოთხრობები“



4. ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ლურჯი ფრინველი“

  5    ოტია იოსელიანის იგავ–არაკი ,,ხობოკა კუ“.  






6 .აკაკი წერეტელი ,,ჩემი თავგადასავალი“

     7.საქართველოს ისტორია ბავშვებისათვის მითი ,, ოქროს საწმისი“

No comments:

Post a Comment