Sunday, February 3, 2019

გეგგმა


                                                                                                           ს.ს.ი.პ. ვანის მუნიციპალიტეტის ისრითის  საჯარო სკოლა
                                                                        თემატურ–კალენდარული გეგმა (მასწავლებელთათვის)
                            2018-19 სას. წელი I-II-სემესტრი

მასწავლებელი: ლენა კაპატაძე
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი: VI
სახელმძღვანელოს ავტორი: ნ. გორდელძე
                                                    გ. ჩხენკელი


გაკვეთილის თემატიკა
საათების -ბა
ჩატარების დრო
რესურსები
აქტივობები და მეთოდები
მიზნები
მოსალოდნელი შედეგები
შეფასება

1
 
ნასწავლი მასალის
გამეორება

          

1 თავი
ამეტველებული ბუნება
ვაჟა-ფშაველა „ ქუჩი“
1-2 თ  
  
თეორია--მხატვრული ხერხები--შედარება, ეპითეტი, გაპიროვნება, იდიომები
გრამატიკა--სამეტყველო ბგერა


რევაზ ინანიშვილი
„ნეკერჩხლის წითელი ფოთოლი“

ანა კალანდაძე
„თუთა“


გრამატიკა---ფონეტიკური მოვლენები(ბგერის დაკარგვა,ბგერის გადასმა, ხმოვნის დასუსტება, ბგერის გაჩენა, ბგერის დამსგავსება და პირიქით --განმსგავსება)
პარალელური ფორმები

შემაჯამებელი გაკვეთილი

3 სთ




14 სთ


3 სთ



2 სთ





2 სთ



2 სთ



1 სთ



3 სთ












1 სთ


17. 09
18.09
19.09




20.09
21. 09
24.09


25.09
26.09




27.09
28.09


1.10
2.10


3.10



4.10
5.10
8.10










9.10





სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი,რვეული , კალამი




 
გაკვეთილი- ხმამაღლა კითხვა, მსჯელობა, კითხვების დასმა, თავისუფალი წერა. წყვილებში მუშაობა
     




გამოუმუშაოს  მოსწავლეს ხმამაღლა, გამართულად და გამომეტყველებითი კითხვის უნარი, ზეპირი და წერითი მეტყველების კულტურა. გონებრივი იერიში, აზრების ასოციაციური დაკავშირებაგამართული კითხვა, ლექსიკაზე დაყრდნობით ვარაუდების გამოთქმა, სემანტიკური ნიშნების ანალიზი. მოსწავლეთა გათვითცნობიერება ლექსის, როგორც მხატვრული ნაწარმოების,სპეციფიკაში.






ქართ.VI
1,2,4,10,11,14,15,16





კითხვა ,თხრობა,საშინაო დავალება.

2
          II თავი

და მე ვიგონებ...
გალაკტიონ ტაბიძე „წამყე ბეთანიისკენ“


ნოდარ დუმბაძე
„ხაზარულა“
1-ლი ნაწ
მე-2 ნაწ.
მე-3 ნაწ.

შემაჯამებელი წერა


თეორია
რა არის მოთხრობა
როგორ ვითრდება ამბავი?

გიორგი ლეონიძე
„ჩვენი ჭერამი“

გრამატიკა-- რას შეისწავლის გრამატიკა

ალექსანდრე ყაზბეგი-- ბიოგრაფია


„ნამწყემსარის მოგონებანი“



ქართული იდიომების ლექსიკონიდან

 20 სთ

  1 სთ




 4 სთ





1 სთ


1 სთ




2 სთ


1 სთ



1 სთ




3 სთ






1 სთ







10.10




11.10

12.10
15.10
16.10

17.10


18.10




19.10
20.10

22.10



23.10




24.10
25.10
26.10





29.10
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი
    წაკითხულის გააზრება,მსჯელობა, ვარაუდების გამოთქმა,კითხვების დასმა(სამოტივაციო,განსჯითი,შემაჯამებელი)ლექსიკონზე მუშაობა,თავისუფალი წერა.მოსწავლეთა გამოწვევა სახელმძღვანელოში მოცემულ ილუსტრაციებზე სასაუბროდ.წინასწარი მოლოდინის სტრატეგიის გამოყენება,შეკითხვების დასმა ვარაუდების გამოსათქმელად.ჩუმი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება.
  
 მოთხრობის სხვადასხვა ნაწილის ერთმანეთთან დაკავშირებისა და ვრცელი ტექსტის მთლიანობაში გააზრების უნარის განვითარება.ფაქტობრივი სიზუსტის დაცვით, გამართული წინადადებებით, ადეკვატური ლექსიკითა და მკაფიო მეტყველებით გადმოსცენ ვრცელი ტექსტი.
ქართ. VI 1,2,3,6,9,13,14,16.
ზეპირი შეფასება.საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა.წერითი დავალება.
შემაჯამებელი


შემაჯამებელი სამუშაო
1სთ
30.10









       

ფონეტიკა-- სიტყვის შინაარსი
(ბგერა, მარცვალი, სიტყვა, წინადადება)
სიტყვის გადატანითი მნიშვნელობა




 3 სთ


31.10
1.11
5.11
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი
კითხვების დასმა(სამოტივაციო,განსჯითი,შემაჯამებელი).წაკითხულის გააზრება.ხმამაღლა,გამომსახველობითი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება.მსჯელობა.წინასწარი მოლოდინის სტრატეგიის გამოყენება,
მოსწავლეთა გათვითცნობიერება ლექსის,როგორც მხატვრული ნაწარმოების, სპეციფიკაში.

ზეპირი  მეტყველება.წერილობითი პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი.


შემაჯამებელი დავალება
1 სთ


6.11







3
          III თავი
სიბრძნე სიცრუისა
სულხან-საბა  ორბე-ლიანი
(ბიოგრაფია)
„მთიელი და კაკლის ხე|“




ენა--მრავალმნიშვნელობიანი სიტყვა“

ტექსტები
„აქლემი და ვირი“
„მეფე და ავსიტყვა“
მოსასმენი:მეფე და
ავსიტყვა“
ენა---სინონიმები

ტექსტი--„უსამართლო შირვანშაჰი“

თეორია--იგავ-არაკი
  10 სთ

  1 სთ









2 სთ




2 სთ


2 სთ


1 სთ


1 სთ


7.11








8.11
9.11



12.11
11.11


14.11
15.11

16.11


19.11
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.ილუსტრაციების გამოყენება.
შემეცნებითი ხასიათის ტექსტის დანიშნულების გააზრება და მის სტრუქტურაში გარკვევა.წაკითხულის გააზრება.მეტყველება(ჩუმი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება)წაკითხულის გააზრება.წყვილში მუშაობა.ლექსიკონის ,სალექსიკონო განმარტების  სპეციფიკა..ცოდნაზე დაყრდნობით ,ახალი გრამატიკული საკითხების გააზრება.
მსჯელობის,დაკვირვების, შემოქმედებითი უნარის განვითარება
ქართ. VI 1,2,3,7,8,
კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება.ნახატების შექმნა.
შემაჯამებელი.


შემაჯამებელი წერა
1 სთ
20.11






4
         IV თავი
ლეგენდებში შემონახული წარსული--
სპარსი ისტორიკოსის ჩანაწერი

ხალხური--ბახტრიონის აღება

ვაჟა-ფშაველა, ნაწყვეტი პოემიდან
„ბახტრიონი“

აკაკი წერეთელი-- ნაწყვეტი მოთხრობიდან „ ბაში-აჩუკი“

ენა--არსებითი სახელი

ლეგენდა ბაზალეთის ტბის შესახებ

ილია ჭავჭავაძე „ბაზალეთის ტბა“


,,მოდიოდა ნინო
მთებით“



ენა-- არსებითი სახელი და თანდებული

 18 სთ



1 სთ



2 სთ


1 სთ



1სთ




2 სთ



1 სთ



3 სთ



1 სთ



3 სთ








21.11



22.11
26.11

27.11



28.11




29.11
30.11


3.12


4.12
5.12
6.12


7.12



10.12
11.12
12.12
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი




მსჯელობა,ძიებითი კითხვის სტრატეგია.
იგავ-არაკული ჟანრის თავისებურებაზე დაკვირვება.გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება.
ქართ. VI 1,2,3,4,5,7,8,9,11,12,15,16.

კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება.


თეორია--ფაქტი, ვარაუდი, თვალსაზრისი
1 სთ
13 12
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი
    წაკითხულის გააზრება,მსჯელობა, ვარაუდების გამოთქმა,კითხვების დასმა(სამოტივაციო,განსჯითი,შემაჯამებელი)ლექსიკონზე მუშაობა, დისკუსია.
ზეპირი და წერითი მეტყველების კულტურის გამომუშავება.

    
კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება.
შემაჯამებელი


შემაჯამებელი გაკვეთილი

შემაჯამებელი წერა

1 სთ


1სთ
14.12

17.12






5
    V თავი
სიცილი გადამდებია
რუდოლფ რასპე
„ბარონ მიუნჰაუზენის თავგადასავალი“
 რვაფეხა კურდღელი
გალხობილი ბგერები





ენა--თანდებულების მართლწერა
ზმნიზედა
თანდებულის ფუნქციით

 რასპე--ჩინური ღვინო“

ზღაპარი--„ ობოლი და ქოსამატყუარა“

 უწინდელი ცხენები რაღა იქნენო“

ენა-- ზედსართავი სახელის წარმოქმნა
ზედსართავი სახელის ჯგუფები

თეორია-- ანოტაცია
რეკლამა

მოსასმენი-,,მოწაფე და მოძღვარი“
 13 სთ


2 სთ






           





3 სთ






1 სთ


1 სთ




1 სთ


3 სთ




1 სთ


1 სთ



18.12
19.12











20.12
21.12
24.12




25.12


26.12




27.12


28.12
21.01
22.12


21.01


22.01
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი
მოსწავლეთა გამოწვევა სახელმძღვანელოში მოცემულ ილუსტრაციებზე სასაუბროდ.წინასწარი მოლოდინის სტრატეგიის გამოყენება,შეკითხვების დასმა ვარაუდების გამოსათქმელად.ჩუმი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება.,,სახელდახელო“ ჩანაწერისა და ნახატის შექმნა.
შემოქმედებითი უნარის განვითარება.ნაწარმოებებში დასმული პრობლემების დაკავსირება თანამედროვეობასთან.ჩანახატის შექმნა.
ქართ. VI 1,2,4,7,9,10,11,12,13,14,15,16.

საშინაო დავალება.
საკლასო დავალება

6
      VI თავი
ხალხური სიტყვიერება

ხალხური ,, ეთერი“






შემაჯამებელი
წერა N4


ენა--რიცხვითი სახელები(ჯგუფები-- რაოდენობითი, რიგობითი, წილობითი)

ნაცვალსახელი












ზ.ფალიაშვილის ოპერა „აბესალომ და ეთერი“


თეორია-- ზღაპარი

 15 სთ



7 სთ







1 სთ


3 სთ





1 სთ












1 სთ




1 სთ




23.01
24..01
29.01
30.01
31.01
1.02
4.02

5.02


6.02
7.02
8.02



13.02












14.02




15.02




სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი




წაკითხულის გააზრება,წინასწარი  მოლოდინი სტრატეგიის  გამოყენება.წაკითხულის გააზრება.




მსჯელობა,ძიებითი,კითხვის სტრატეგია




ქართ. VI 1,2,6,7,8,10,13,14,15,16.




კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება.
შემაჯამებელი.


შემაჯამებელი გაკვეთილი
1 სთ

18.02






7

  VII თავი
ვაჟა-ფშაველას სამყაროში




„ შვლის ნუკრის ნაამბობი“/1, 2, 3, 4, 5თ/








შემაჯამებელი დავალება

ენა---ზმნა(ზმნის რიცხვის გარჩევის პრონციპი, მისი ფორმაცვალება)









თეორია-- პერსონაჟი

 11სთ






6 სთ










1სთ


3 სთ





















1 სთ











19.02
20.02


21.02
22.02
25.02
26.02


27.02


28.02
1.03
4.03



















5.03

სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.,,ვეფხისტყაოსნის „ სხვადასხვა  გამოცემათა გამოფენა.

მსჯელობა,ძიებითი კითხვის სტრატეგია.

დაკვირვების,ძიების ,კითხვის სტრატეგია.
ქართ. VI 1,2,6,7,8,10,13,14,15,16.

ზეპირი მეტყველება,წერილობითი პრეზენტაცია


შემაჯამებელი წერა
1 სთ

6.03






8
  VIII თავი
 
დიდი წიგნები


შოთა რუსთაველი
„ვეფხისტყაოსანი“
 მიმოხილვა

„ამბავი როსტევან არაბთა მეფისა“
1, 2, 3 ნაწილი







„როსტევან მეფისაგან და ავთანდილისაგან ნადირობა“4, 5 ნაწ.




„ვეფხისტყაოსნის აფორიზმები


შემაჯამებელი
გაკვეთილი
მოსასმენი

თეორია---ფუნქციური ტექსტები



საკითხები ძველი ქართული ენის გრამატიკიდან
  1. მოთხრობითი ბრუნვის ნიშანი--მან
  2. სახელთა მრავლობითი რიცხვის წარმოება
  3. მსაზგვრელისა და საზღვრულის წყობა
  4. საკუთარი სახელები ფუძის მიხედვით
  5. პირდაპირ ობიექტის მრავლობითი რიცხვის ნიშანი
  6. ზმნიზედა










შემაჯამებელი წერა




ენა - სრული და უსრული მოქმედება
შორისდებული


  17 სთ






10  სთ



















1 სთ




1სთ

1სთ



3 სთ
























1 სთ






3 სთ





7.03

18.03
19.03
20.03








21.03
22.03







25.03




26.03

27.03



28.03
29.03

1.04




















2.04





3.04
4.04
5.04




სახელმძღვანელო
,დაფა,ცარცი,რვეუ
ლი,კალამი.


მსჯელობა,ვარაუდების
 გამოთქმა,კითხვების დასმა(სამოტივაციო,
განსჯიტი
,შემაჯამებელი)
თავისუფალი წერა.


მოსწავლეთა გამოწვევა სახელმძღვანელო
ში მოცემულ ილუსტრაციებზე
 სასაუბროდ,მათი ვარაუდების საფუძველზე ნაწარმოების სათაურის გააზრება.
ქართ. VI 1,2,3,6,7,8,10,11,13,16.

კითხვა,თხრობა.საშინაო დავალება.
შემაჯამებელი.


შემაჯამებელი გაკვეთილი
1 სთ
8.04


















9
































10


















































11
























12




















13
  IX თავი
ქართული სალიტერატურო ენის ისტორიიდან
ფრაგმენტები სამეცნიერო სტატიიდან-- ქართული სალიტერატურო ენა და ილია ჭავჭავაძე ---
ავტორი ზურაბ ჭუმბურიძე
1 -2 ნაწ.
მე-20 საუკუნეში
6 სთ



 3 სთ









1 სთ

 


9.04
10.04
11.04







12.04

სახელმძღვანელო
,დაფა,ცარცი,რვეუ
ლი,კალამი.
გალაკტიონის ლექსთა კრებულის გამოფენა,პოეტის პორტრეტი.


მსჯელობა,სამოტივაციო,
განსჯითი,შემეცნებითი კითხვების დასმაჯგუფური მუშაობა,თავისუფალი წერა.

გარითმვის ხერხებზე დაკვირვება.მოსწავლეთა გათვითცნობიერება პოეზიისა და პროზის სპეციფიკაშიშემოქმედებითი უნარის  განვითარება.
ქართ. VI 1,2,4,5,7,8,12,16.
















ზეპირი შეფასება.საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა.წერითი დავალება.

შექმნილი ქართული ტერმინები და გიორგი ნიკოლაძე

თეორია-- არქაიზმი და ნეოლოგიზმი

შემაჯამეელი  გაკეთილი



      Xთავი
ჩემი თბილისი


თბილისის ისტორია
1-2 ნაწ

ენა-- კავშირი
მაერთებელი კავშირები
 მავემდებარებელი კავშირები

ლადო ასათიანი  „ უსათაურო „ რუსთაველის პროსპეტზე...“





1 სთ


1 სთ




12 სთ



2 სთ



2 სთ





1 სთ




1 სთ





1სთ




1 სთ





2 სთ




1სთ






1 სთ



11 სთ















3სთ



1.სთ





8-სთ



5 სთ




2 სთ

1სთ









7 სთ





15.04


16.04








17.04
18.04


19.04

22.04



23.04




24.04





1.05




2.05





3.05
7.05



8.05






9.05







10.05
13.05
15.05
16.05
17.05
20.05
21.05



22.05
23.05
23.05



24.05









27.05
28.05
29.05
30.05
31.05

3.06
4.06
5.06









6.06
7.06
10.06
11.06
12.06
13.06
14.04

















ქართ. Vi
1 2 4 5 7 8 12 16


გალაკტიონ ტაბიძე
„ სადღეგრძელო იყოს მისი“



გასაფხულის დღესასწაული---
 ლურჯი სუფრა
მუშთაიდი

„ზეპირი გაზეთები ძველ თბილისში“
 პანსიონები და
გიმნაზიები.
ტრანსპორტიენა--



ნაწილაკი


თეორია--ტექსტის გასწორება







შემაჯამებელი წერა


XI-თავი

თარგმნის ხელოვნება


ტომის დასჯა.

თეორია
ჩემი პირველი თავი
ბართოლომე ქართლის საეჭვო გაუჩინარება
 სკსლ

ენა-კავშირი



მოსასმენი(ჰეკლბერი ფინის თავგადასავალი)




XII-თავი



იოთამ ზედგინიძის თავდადება



ენა-შემაჯამებელი გაკვეთილი
შემაჯამებელი წერა









განვლილი მასალის
გამეორება




No comments:

Post a Comment